BYGGSERVICE
OBK BYGGSERVICE ERBJUDER SERVICEJOBB ÅT VÅRA AVTALSKUNDER INOM FASTIGHET, INDUSTRI OCH ANLÄGGNING. VÅRA MEDARBETARE ÄR ERFARNA OCH PROFESSIONELLA OCH ÄR VANA ATT MÖTA KUNDERNAS BEHOV.
Vi vill att det ska vara enkelt att ta del av vår service. Vi jobbar nära kunderna, med personlig kontakt, vilket innebär att mindre jobb kan beställas direkt på plats, t ex av våra kunniga servicesnickare. Det ger lätta och smida lösningar direkt, utan administrativa omvägar. Större servicejobb går däremot via vår arbetsledning.
PARTNERING
OBK:S ERFARENHET INOM PARTNERING ÄR SVÅRSLAGEN. EN LÅNG RAD PARTNERINGPROJEKT GENOM ÅREN HAR LÄRT OSS ATT VARJE ENTREPRENAD ÄR UNIK OCH ATT DET FÖRUTOM SAMFÖRSTÅND MELLAN PARTERNA KRÄVS ERFARENHET OCH SKICKLIGHET FÖR ATT PROJEKTET SKA BLI FRAMGÅNGSRIKT.
OBK har vissa grundpelare i sina partneringsamarbeten:
- Kundens behov och krav i fokus.
- Öppenhet och ärlighet.
- Öppen redovisning och tillgång till OBK:s ekonomisystem från egen dator och valfri plats.
- Gemensam kalkyl där parternas gemensamma erfarenhet och kunskap vägs in.
- Gemensamma mål som vävs in i partneringprotokollen och följs upp på partneringmöten och work-shops.
OBK har också tagit fram smidiga och pålitliga mallar för ett framgångsrikt partneringsamarbete som vi arbetar med. Mallarna bygger på erfarenhet av partnering från mitten av 2000 talet och ger både överskådlighet och kontroll över hela projektet.
- Inköpsrutiner enligt OBK:s smidiga och lättöverskådliga inköpsmall som gör det lätt att välja det som är bäst och mest prisvärt för slutkunden under hela förloppet.
- Prognoser enligt OBK:s prognosmall. Lättlästa prognoser som delar upp och analyserar entreprenadens alla delar separat med en lättläst sammanställning där de viktigaste siffrorna kan utläsas på en enda sida.